dagens kund

till dagens kund måste jag helt klart utse äggklockekvinnan! (eller äggur som hon kallade det, prova säga det snabbt, INGEN kommer att fatta vad du menar, jag fattade inte heller). när jag väl hade lyckats förklara för henne att vi inte längre hade hemma några äggklockor så började hon fråga mig vilka som hade det. lätt att veta?! jag jobbar ju här och inte på alla andra affärer i stan...! och när jag väl hade fått henne att fatta att jag inte visste om någon affär som sålde äggklockor så frågade hon vilket märke som hade äggklockor (eller äggUR) som man skruvade upp. hon fattade verkligen ingenting. och inte jag heller.


Kommentarer:
Postat av: Caroline

Haha, jag känner igen känslan av att ha inte ha den blekaste aning om vad en kund pratar om! ^^ Dom tror tydligen på fullaste allvar att man får gå någon kurs innan man börjar och får lära sig varendra produktnamn, pris osv. Men sen har vi även dom som absolut inte kan vara trevliga. I tisdags smög det upp en man bakom mig, dunkade kundkorgen rakt i ryggen på mig och vrålade något om att "varför i helvete kan ni aldrig ta hem varor så att det räcker till alla?". Uppenbarligen tror dom dessutom att man vet exakt hur många kunder som ska komma att köpa en viss vara.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits