min enda lediga dag

godmorgon! det är fjorton grader ute. i augusti? på min enda lediga dag i veckan. det kändes väl inte så oväntat att det skulle vara så. jag har ingen aning om vad som händer idag. syster 1 försöker övertala pappa att fara ut med båten men jag vet inte, det känns så kallt! jag ska ta en liten prommis med min lilla råtta (vi har klippt novak igen) och sen skulle jag helst vilja krypa ner i sängen igen och se en film och somna igen och sen vakna av att det är sol och trettio grader varmt (jag skulle nöja mig med tjugofem!). men nej, det är omöjligt, för om jag går tillbaka in i mitt rum nu så kommer jag att tvingas lägga märke till hur sjukt stökigt det är och då måste jag städa och tvätta och det skjuter jag gärna upp så länge som möjligt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits