Giréus in town!

Hey, tja och gay' sho hej!

Nu sitter jag här med Julia, Maja och Linnéa. Om jag inte känner efter känns det som om jag bor här, som om detta var vilken dag som helst. Jag är den del av staden Skellefteå, en del av mina kompisars vardag.
Men sannigen är inte så, känslan bedrar.. tiden går nu snabbt. Nu bor jag på kungsholmen i Stockholm och har nya vänner. Jobbar på Malmö Aviation och flyger europa runt, bor på olika hotell natt till natt. Just landat från Bulgarien innan jag kom till Skellefteå. Min vistelse här hemma går snabbt... för snabbt! Ska snart tillbaka till Stockholm och flyga till Palma De Mallorca. 
Inom flyget pratar man om slotttider, viktiga tider som är planerade tider i ett speciellt flygrum, speciellt start och landningstider. Dessa får man inte missa, det jobbar vi crew hårt för. Tid är pengar och pengar är tid. Men väl när man checkat ut från sitt jobb inser man att vänner är varken tid eller pengar, vänner är nåt man förtjänar. Ingen framgång kan kompensara en sårad vän.

Att få en ny vän är silver, att behålla en gammal vän är guld.

Keep your friend with a smile, in your heart!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits