kanske inte mitt mysigaste uppvaknande

morgonen började inte särskilt bra eftersom jag väcktes av att mina systrar skrek helt galet på varandra ca en halv meter utanför min dörr. den fortsatte dock lite bättre när det visade sig att de bråkade om grädden de skulle ha till de nygräddade våfflorna. mums sa jag och klev upp. mätt och belåten skulle jag sedan styra upp min dag som var tvungen (mamma var ganska bestämd igår) att innehålla:
1. köksgolvsskurning
2. tvättning
3. städning av mitt eget rum
inga problem tänkte jag och började dammsuga köket. detta var ungefär tio minuter sedan och jag är helt slut! nu måste jag hinna med resten innan mamma kommer hem klockan två. inga problem tänker ni då. tänk då istället på att jag behövde en paus efter att dammsugit i en kvart! det känns som om jag har rökt i 40 år när det egentligen bara är mina lungor som inte gillade förkylningen jag drog på mig efter egypten.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits