ändå mysigt att gå hemåt till fågelkvitter på morgonen

det är tur att jag har varit på träningsläger i turkiet och lärt mig fungera utan sömn efter en festkväll. annars kanske det skulle vara lite jobbigt nu när jag sitter här och jobbar och har sovit ungefär tre timmar. hoppsan. vad hände? hemgången började ju så bra när vi stack från balzac ungefär klockan ett och kände oss jätteduktiga som inte raglade ut sist vid stängning (som kanske möjligtvis har hänt ett antal gånger). vi åt litegrann och sedan skulle vi ju hem! (då hade klockan i och för sig hunnit bli kanske just före två?) hm, hem ja. nej som vanligt slutade kvällen hos maja men den här gången var det iallafall inte någon ordentlig efterfest utan vi tog det väldigt lugnt. väldigt lugnt. maja och holm tog det till och med så lugnt att de somnade. jag somnade inte. klockan kvart i fyra där började jag dock också slumra in men insåg att det verkligen inte var någon bra idé att somna hos maja när jag skulle upp och jobba om några timmar. så jag drog med mig grabbarna ut (jag undrar om maja somnade i trappan efter det att hon låst efter oss), skickade iväg holm hemåt och fick lite sällskap på hemvägen av simon.


man vet att man kommer hem sent på natten om morgontidningen redan ligger i postlådan.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits